Presentatietrainingen
Het uitgangspunt van de presentatietrainingen is dat een goed verhaal is opgebouwd uit drie factoren:

Inhoud
De spreker heeft een gestructureerd verhaal dat is afgestemd op de voorkennis van de luisteraar;

Spreektechniek
Door een goede spreektechniek wordt het de luisteraar eenvoudiger gemaakt de inhoud van het verhaal te volgen en zal de spreker de aandacht dus blijven vasthouden;

Intentie
Door bijvoorbeeld zelf het nut van het verhaal in te zien en door het publiek serieus te nemen, zal de presentatie niet alleen goed te volgen zijn maar ook geloofwaardig en overtuigend overkomen.

Tijdens deze trainingen werkt u, uitgaande van de kennis die u heeft op uw vakgebied, aan spreektechniek en intentie. Hierdoor zal men de inhoud van uw verhaal niet alleen horen maar ook beter begrijpen en onthouden.

Onder presenteren wordt, naast het houden van een voordracht, ook bijvoorbeeld verstaan het verkopen, vergaderen, pleiten en voeren van een één-op-één-gesprek of telefoongesprek.

Communicatietrainingen
Tijdens de coachings- en trainingstrajecten op het gebied van communicatie werken wij aan de onderlinge processen tussen zender en ontvanger.

Hierbij komen aspecten aan de orde zoals:

  • een te dominante of juist te weinig assertieve uitstraling waardoor u niet overkomt zoals u wilt in verband met uw werkplek en/of functie;
  • uw onuitgesproken gedachten tijdens het spreken waardoor uw boodschap niet zo overkomt als u wilt;
  • het kunnen verwoorden en navragen van verwachtingen;
  • het effectief kunnen geven en ontvangen van feedback; en
  • het benoemen van onderliggende gevoelens tijdens gesprekken die ervoor zorgen dat uw boodschap inhoudelijk niet overkomt zoals u bedoelt.